I made this widget at MyFlashFetish.com.

Muzik ku

Monday 19 December 2011

Khidmat Masyarakat BSMM

Tadi aq ada buat khidmat masyarakat cikit. Nak tahu apa yang aq buat....???
Sebenarnya td aq ada seorang nenek ny. Dia sakit lumpuh(x boleh jalan) dan dy juga bnyak masalah kesihatan yang lain. Contohnya, kecing manis, jantung dan masalah mata. Oleh itu, sebagai ahli Bulan Sabit Merah Malaysia, aq dan beberapa org lg telah menolong nenek ini utk dibawa ke hospital utk pemeriksaan matanya. Walaupun agak susah tetapi kami tetap menjalankan tugas dgn amanah, jujur dan ikhlas.

Apabila di tnya kepada keluarga nenek tersebut "kenapa tak panggil NGO yg lain?". Mereka kata yg NGO yg lain x mau membantu nenek ini kerana mereka menganggap bahawa ianya tidak berbaloi. Aq berasa sngt kecewa dgn masyarakat zaman moden ini. Langsung tak ada sikap ingin membantu antara satu sama lain. Aq harap perkara yang macam ini tidak akan berulang lagi.

Banyak pengalaman yang bnyk aq dapat semasa menyertai aktiviti Khidmat Masyarakat ini. Aq harap kamu semua juga boleh sertai NGO yang berdekatan. Tak kiralah NGO yang mana pun... janji ia mementingkan kepentingan masyarakat bukannya mementingkan diri ataupun wang.

Sekian Dari Saya...

No comments:

Post a Comment

Kesihatan